sobota, 11 października 2014

Thomas Erikson - Złudzenie i Okrucieństwo





Na książki tego autora natknęłam się całkiem przypadkiem. Tak się złożyło, że usłyszałam, że w Krakowie istnieje coś takiego jak Skład Tanich Książek. Koleżanka ze studiów opowiadała, że jest tam milion książek w rewelacyjnych cenach. Poruszona tym faktem poprosiłam ją żeby mi pokazała gdzie to cudowne miejsce. Wchodząc do księgarni potrafię zniknąć na godzinę przeglądając asortyment. Tak też było i tym razem. Oczywiście najwięcej czasu spędziłam w dziale z kryminałami i tam też znalazłam poniższe książki. Skład Tanich Książek posiada swoją stronę internetową www.dedalus.pl







Przeglądając tę stronę natrafiłam na książkę Złudzenie. Odszukanie jej w księgarni nie było prostym zadaniem, bo jak przyszło co do czego to zapomniałam nazwiska autora i szukałam tylko po tytule. Prawię się już poddałam gdy moja przyjaciółka oznajmiła, że chyba odnalazła to, czego poszukuję. Książka kosztowała 6zł (!!), ma większy format niż tradycyjne książki i ma 575 stron. 




Akcja w książce rozgrywa się w Sztokholmie. W ciągu tygodnia zostaje zastrzelonych dwóch biznesmenów, którzy byli wcześniej szantażowani. W śledztwie pomaga behawiorysta - Alex King, który pomaga stworzyć portret psychologiczny mordercy.

Książka ma dwa wątki łączące się na końcu. Sposób przedstawienia wydarzeń i zagadki sprawił, że nie mogłam się doczekać końca. Jak się go już doczekałam to było dla mnie ogromne zaskoczenie, wielkie WOW! 

Poszperałam w Internecie i natrafiłam na kolejną książkę tego autora - Okrucieństwo. Również zakupiłam ją w Składzie Tanich Książek za 10 zł (książka jest w twardej oprawce). 



W tej książce również występuje Alex King. Historia opowiada o dziewczynie, która doświadczyła zbiorowego gwałtu na imprezie i pokazane są jej zmagania na sali sądowej. Wbrew temu co wszyscy myślą, to nie takie oczywiste, że sprawców trzeba skazać, bo nie wiadomo czy gwałt był gwałtem. Ta książka wstrząsnęła mną, bo zaczęłam się zastanawiać jak takie przypadki wyglądają w Polsce albo w innych krajach. 

W Polsce ukazały się tylko dwie książki Thomasa Eriksona, z niecierpliwością czekam na dalsze losy Alexa Kinga i mam nadzieję, że długo nie będę musiała czekać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz