niedziela, 12 października 2014

Cookie jar

Ostatnio koleżanka z pracy zrobiła cudowne ciasteczka, które zniknęły z miski tak szybko jak się w niej pojawiły. Stwierdziłam, że koniecznie muszę zrobić coś takiego w domu. W poprzednie Święta Bożego Narodzenia robiłam ciastka z polewą toffie i posypką. W ten weekend postanowiłam zrobić ciasteczka z kokosem, czekoladą i zmielonymi orzechami.





Do przygotowania ciasta potrzebujemy:
- 2 jajka
- pół szklanki cukru
- półtora szklanki mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 100 gramów margaryny

+ kokos, czekolada, orzechy


orzechów na zdjęciu nie ma, bo to była całkiem spontaniczna decyzja żeby je dodać
czekoladę rozbiłam tym urządzeniem do rozbijania kotletów (jak to się nazywało...?)

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, następnie urywamy po kawałeczku ciasta i formujemy nasze ciasteczka.


W oczekiwaniu na wolny piekarnik


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i trzymamy w nim ciastka ok 30 minut. 



Przepis jest dziecinnie prosty, wykonanie również. Polecam wszystkim, bo ciasteczka wyszły pyszne i co chwilę chodzę do kuchni podkradać ich trochę. Najlepiej uklepać ciasteczka dość płasko, bo w piekarniku wyrastają i moja pierwsza tura mnie zaskoczyła, bo wyjęłam z piekarnika ciastka giganty.




2 komentarze: