Z racji tego, że jestem serialomaniaczką, z niecierpliwością
czekałam na to, co zaprezentują nam stacje telewizyjne w 2014 roku. Poniżej
znajdziecie krótką listę tego, co już zdążyłam obejrzeć.
1. True Detective – nie od dzisiaj wiadomo, że
stacja HBO jest mistrzem w tworzeniu genialnych seriali. Tym razem
przedstawiają nam losy dwóch detektywów, którzy po latach wspominają zbrodnie,
nad którą wspólnie pracowali. Jest niesamowicie klimatyczny, wciągający,
nieprzewidywalny. Aktorzy spisali się na medal, szczególnie Matthew McConaughey
zagrał FENOMENALNIE. Jest to chyba najlepszy serial tego roku.
2. Pozostawieni – kolejna propozycja od HBO. Serial
opowiada o losach mieszkanców małego miasteczka na 3 lata po tajemniczym
zniknięciu 2% populacji. Niestety nie dorównuje True Detective i momentami
troszke przynudzał ale z biegiem czasu i z odcinka na odcinek polubiłam go,
polubiłam postacie i chętnie oglądałam. Ostatnie dwa odcinki wynagrodziły przynudzanie
poprzednich.
3. The 100 – coś dla młodych ludzi. Fabuła opiera
się na wydarzeniach mających miejsce w niedalekiej przyszłości. Ludzie żyją na
statku kosmicznym, po tym, jak na Ziemi wybucha bomba atomowa. Niestety na
statku kończy się tlen i postanawiają wysłać „młodych gniewnych” na Ziemie żeby
sprawdzili czy występuje tam jeszcze promieniowanie, zakażone jest powietrze
etc. Serial wyjątkowo mi się spodobał, wnosi coś nowego, niektóre postacie są
lekko irytujące, ale ogólna ocena jest na plus. Nie przeszkadzały mi
niedociągniecia scenarzystów typu gdzie oni się kąpią, skąd mają ubrania na
przebranie ani czemu nikt nie mówi o antykoncepcji skoro prokreacja tam odbywa
się na każdym kroku.
4. Chicago P.D. – jako fanka kryminałów wszelakiej
maści, nie mogłam opuścić tej premiery. Jak wskazuje tytuł – akcja rozgrywa się
w Chicago, a głównymi bohaterami są policjanci pracujący na posterunku. Każdy
odcinek zrobiony bardzo dobrze, nie powiela schematów, aktorzy są ciekawie
dobrani. Zdecydowanie będę kontynuować oglądanie.
5. American Horror Story: Freak Show – tego serialu
bałam się chyba najbardziej. Trzeciego sezonu tego serialu nie mogłam znieść i
nie dobrnęłam nawet do połowy. Natomiast drugi sezon był zdecydowanie najlepszy
i zdecydowanie polecam go każdemu. Z racji tak wielkiej różnicy między dwoma
sezonami nie wiedziałam czego spodziewać się po najnowszym. Premiera była w
połowie października i jak na razie serial pozytywnie mnie zaskoczył i nie mogę
doczekać się kolejnego odcinka.
W 2014 roku wyszło wiele niesamowitych seriali. Wielu z nich
nie miałam jeszcze okazji zobaczyć (np. Fargo, Penny Dreadful, Wirus). Jak
znajdę wolną chwilę to nadrobię wszystko, a przynajmniej mam taką nadzieję.
Zdecydowanie powinnaś zacząć od Penny Dreadful ;) a jako fanka tego typu produkcji polecam Drakulę również, genialna rola Jonathan'a Rhys Meyers'a, choć i tak nic nie przebije jego roli w Tudorach.
OdpowiedzUsuńW takim razie Penny Dreadful pójdzie na pierwszy ogień :)
Usuńja wole troche lzejsze pozycje - ostatnio Krzemową dolinę, takie troche 'social networkw krzywym lustrze (jesli chodzi o swiat geeków)
OdpowiedzUsuń