piątek, 30 października 2015

Próby ognia - recenzja


Pewnie już o tym wspominałam, że najpierw lubię przeczytać książkę a później obejrzeć film. Tak było i tym razem. Gdy dowiedziałam się o dacie premiery nowej części Więźnia Labiryntu to od razu zamówiłam sobie książkę. Z racji tego, że nie miałam zbyt wiele czasu na czytanie, film zdążyli emitować w kinie a ja dalej czytałam J . Usilnie starałam się nawet nie patrzeć na trailer żeby sobie nie spoilerować książki. Jednak gdy do końca zostało mi zaledwie kilka rozdziałów postanowiłam go sobie włączyć. Ku mojemu zdziwieniu nic się tam nie zgadzało. Wszystko wydawało się zupełnie inne. W pewnej chwili zastanawiałam się nawet czy to przypadkiem dobry film lub dobra książka, którą właśnie czytałam. No cóż, filmu nie widziałam do tej pory, ale książkę skończyłam czytać.




if you know what I mean :)


Tak jak w poprzedniej części autor raczy nas słowami, które na początku nie są do końca zrozumiałe. Po pierwszej części już się przyzwyczaiłam do tego, że młodzi bohaterowie mówią o sobie „sztamak”, zamiast kupa, gó**o mówią „klump”. Jeśli chodzi o fabułę to rozpoczyna się dokładnie w tym miejscu, w którym skończyła się część pierwsza. Bohaterowie uciekli z labiryntu i jak się okazało czeka na nich teraz nowe zadanie. Muszą w ciągu dwóch tygodni przejść przez coś w rodzaju pustyni. Po drodze czeka na nich wiele niebezpieczeństw, z którymi muszą się zmierzyć. W miarę jak akcja idzie do przodu główny bohater – Thomas – przypomina sobie niektóre wydarzenia z przeszłości (bohaterowie mają wymazaną pamięć do czasu labiryntu). Przyjaźń Thomasa i Teresy zostaje wystawiona na próbę. Czy zdołają dojść do porozumienia i wybaczą sobie wyrządzone krzywdy? O tym musicie przekonać się sami J.

Zachęcam do czytania fanów tego typu literatury. Książka bardzo fajna, lekko się ją czyta. Momentami jednak słowa wymyślone przez autora mogą przeszkadzać ale nie ma tego tak wiele żeby się nie dało przebrnąć przez książkę. Teraz muszę sobie kupić trzecią część, bo jestem niezmiernie ciekawa co się dalej wydarzy, ponieważ pod koniec części drugiej bohaterowie dowiadują się, że zostanie im wyjaśniony cel ich pustynnej misji oraz labiryntu. 




Link do recenzji pierwszej części KLIK


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz